باید به غدیر خم بازگشت

بحث از امامت و بررسی وقایع تاریخی مخصوصاً واقعه غدیر خم برای دانستن اینکه رسول اکرم(صلی‌اللّه‌علیه‌واله) چه کسی را برای جانشینی خویش از طرف پرودگار عالم معرفی کرده است آنقدر مهم است که اگر کسی بخواهد در این مسأاله کوتاهی کند و با اطمینان خاطر نتواند صاحب ولایت و جانشین واقعی رسول خدا(صلی‌اللّه‌علیه‌واله) را بشناسد، طبق روایات به هیچ عنوان نباید از خداوند انتظار پاداش و ثواب در مقابل اعمال خیر خود و رسیدن به بهشت را داشته باشد.
رسول اکرم(صلی‌اللّه‌علیه‌واله)
«یهود بر هفتاد و یک فرقه متفرّق شدند، یک فرقه آنان در بهشت و هفتاد فرقه در آتش‌اند. و نصارا بر هفتاد و دو فرقه تقسیم شدند، هفتاد و یک فرقه از آنان در آتش و یک فرقه در بهشت است. قسم به کسی که جان محمّد به دست اوست، امّت من به هفتاد و سه فرقه تقسیم می‌شوند، یک فرقه در بهشت و هفتاد و دو فرقه از آنان در آتش‌اند.»(۱)
امام باقر(علیه السلام)
اگر مسلمانى تمام شب‌ها شب ‌زنده‌دارى کند و تمام روزها روزه‌دارى نماید و تنها به پرداخت وجوه شرعیّه واجب اکتفا نکند، بلکه تمام اموال و سرمایه‌اش را در راه خدا صدقه بدهد، و در تمام طول عمرش هر ساله به حج برود، ولى اهل ولایت نباشد و «ولىُّ اللّه» را نشناسد تا ولایتش را به گردن نهد، و اعمالش را طبق دستور او انجام دهد، چنین مسلمانى هرگز انتظار ثواب و پاداش الهى را نداشته باشد(۲)
۱- سنن ترمذی، ج ۴، ص ۱۳۴، ح ۲۷۷۸
۲-بحار الأنوار ج۲۳، ص۲۹۴، باب۱۷
درخت جهنمی نفاق
صفحه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها